

Počátkem století zažívala česká ekonomika a pivovary Staropramen a Ostravar relativní růst a nálada ve společnosti se jevila jako optimistická. Toho samozřejmě všechny pivovary využily. Jejich výstav se zvyšoval a začaly se rozrůstat, což mělo za následek potřebu modernizace. Rozvoji napomohly i dvě důležité události, které proběhly v posledních letech devatenáctého století: zavedení umělého chlazení a masové plnění piva do lahví.
Pivovar Staropramen zakoupil další pozemky pro potřebné rozšíření výroby a v Ostravaru se stavěla mimo jiné železniční vlečka. Pivovary prožívaly úspěšné období.
V té době se však začal přiostřovat i konkurenční boj mezi pivovary, obzvláště v Praze, kde působilo několik větších pivovarů, např. Měšťanský pivovar na Královských Vinohradech nebo První měšťanský pivovar, které byly doplněny řadou dalších menších pivovárků.
V boji proti konkurenci byla značka Staropramen poprvé zaregistrována v roce 1911 a pivovar Staropramen si nechal zaregistrovat dalších šestnáct ochranných známek. Jen namátkou - Pračep, Starosmíchovský, Starozdroj. Po několika letech se ale na etiketách objevuje už jen jediná tehdy registrovaná značka - Staropramen.