MOLSON Coors
Staropramen
Braník
Ostravar
Stella Artois
Staropramen Cool
Sládkova Limonáda
Carling
Corona
Hoegaarden
Leffe
Velvet

Baník přišel o Bazaly. Ty pivní.

Pivovar Ostravar přestává být po osmi letech spolupráce partnerem FC Baník Ostrava. Klub a pivovar se rozcházejí v dobrém, nejde o rozchod, který by vzešel jen z jedné či druhé strany. Obě strany se na tomto kroku dohodly. Důvodem je zvýšený tlak ligy, jejímž titulárním partnerem je jiný pivovar.  

„S Baníkem jsme zažili 8 úžasných let, během kterých jsme se snažili klubu a jeho fanouškům přinášet zajímavé akce a projekty. Patřili jsme k nejstálejším finančním podporovatelům klubu Jako místní patrioti jsme byli hrdými partnery této ikony našeho kraje. Bohužel zpřísněná marketingová pravidla první fotbalové ligy nám ani klubu již neumožňují dál smysluplně  spolupracovat. Přejeme Baníku, aby se mu podařilo ustát tuto těžkou dobu a dostat se opět tam kam vždy patři. Mezi elitu klubového fotbalu u nás,“ říká k ukončení spolupráce Pavel Barvík, tiskový mluvčí pivovaru, který byl i u zahájení spolupráce obou partnerů.

Zpřísnění pravidel přicházelo ze strany ligy postupně. Každým rokem jsme toho pro Baník mohli udělat méně a méně, jelikož se zmenšoval prostor pro naši prezentaci,“ dodává Barvík. Zatímco na začátku bylo v podstatě jediným zásadním omezením pro pivovar nemožnost čepovat své pivo na stadionu, v posledním roce spolupráce již Ostravar nemohl veřejně komunikovat ani to, že je partnerem klubu. „V posledních dvou letech jsme museli před každou sezónou hledat nové formy spolupráce, které neporuší pravidla partnerů ligy. Letos jsme už ale smysluplnou a oboustranně efektivní rovinu spolupráce nenašli. Za této situace jsme byli nuceni se s vedením Baníku dohodnout na ukončení spolupráce,“vysvětlil na dnešním setkání s médii důvody ukončení spolupráce Pavel Barvík z Ostravaru.

Žádný jiný klub u nás neměl své vlastní pivo. Baník ano.

Spolupráce mezi Ostravarem a Baníkem začala po mistrovské sezóně v roce 2004. Spojení dvou ikonických značek na Ostravsku vyústilo ve společnou marketingovou kampaň Jedno město, jeden tým a následně řadu dalších projektů. Pojďme si stručně připomenout historii partnerství:

Ohlédnutí za 8 lety spolupráce Ostravar & Baník:

2004 ... dohoda o spolupráci

2005 ... společná  kampaň Jedno město, jeden tým

Poprvé se v novodobé historii dostává fotbalový klub do ostravských hospod i obchodů díky kampani avizující uzavřené partnerství s Ostravarem. Součástí je promoce o ceny. Ostravar ale také nechává rekonstruovat poničené zastávky před stadionem Bazaly a vytváří fotbalovou zónu na svých Slavnostech pivovaru.

2006 ... první Den s Baníčkem

Fanoušci klubu i ostravského pivovaru se mohli na jeden den stát hráči FCB a zažít na vlastní kůži, jaké je to být fotbalovým profesionálem v nejslavnějším klubu na severní Moravě: navštívili stadión, trénovali pod vedením profesionálního trenéra, zahráli si tréninkový zápas na Bazalech. Tato akce se opakuje i v dalších letech spolupráce.

2007 ... Anketa Tým snů FCB

Unikátní anketa, v níž fanoušci vybírali svůj tým snů u příležitosti 85. narozenin FCB. Do hlasování se zapojilo více než 10 tisíc fanoušků.

2008 ... Ostravar Bazal

První fotbalové pivo u nás, vytvořené fotbalovými fanoušky na Moravě. Během fotbalového podzimu si v několika kolech přípravy sami vybrali typ piva, jeho jméno, sklenici, etiketu a někteří se dokonce nechali vyfotit na etiketu. Originalita projektu byla oceněna americkou asociací Word of Mouth Marketing Association (WOMMA) v rámci WOMMA Awards 2009 , kde získala bronz ve své kategorii.V této soutěži se oceňují nejefektivnější WOM kampaně z celého světa.

2009 ... Zeď slávy FCB 

Na Hornopolní ulici v Ostravě vyrostla zeď s erby 22 legend fotbalového Baníku připomínající slavnou historii klubu.

2010…Den otevřených dveří na Bazalech

Široká veřejnost si mohla poprvé prohlédnout zázemí stadionu, vyslechnut zajímavosti z historie i současnosti klubu a vyzkoušet hrací plochu při rozstřelu na brankáře.

2011 ...fotbalový turnaj O  pohár Ostravaru

Projekt pro amatérské týmy z regionu, do něhož se přihlásilo přes 500 místních part. Finálový turnaj proběhl za účasti 12 týmů na Bazalech a cenu vítězi – unikátní fotbalový pohár z něhož se dalo čepovat – předal Marek Jankulovski.

2012 ... Zapojení se do kampaně „Zachraňme Baníček“

Baníku držíme palce i nadále.

„Je možné, že někdy znovu nastane situace, kdy budeme moci Baník znovu podpořit. Do té doby budeme jeho počínáni i dále sledovat jako fanoušci.  Přejeme klubu jen to nejlepší a držíme mu palce,“ dodává Zuzana Cieciotková, manažerka značky Ostravar.

Společně s ukončením spolupráce s Baníkem se Ostravar logicky rozhodl přestat vařit fotbalové pivo Ostravar Bazal, které je tak nyní v hospodách jen do vyprodání zásob. O budoucnosti Zdi slávy Baníku, kterou nechal Ostravar postavit na svém pozemku na Hornopolní ulici v roce 2009, ještě není rozhodnuto.

bazal.jpg

Používáním tohoto webu souhlasíte s využitím cookies pro váš optimální zážitek. Další informace. Souhlasím