MOLSON Coors
Staropramen
Braník
Ostravar
Stella Artois
Staropramen Cool
Sládkova Limonáda
Carling
Corona
Hoegaarden
Leffe
Velvet

Staropramen loni výrazně posílil svou pozici druhé nejprodávanější české prémiové pivní značky v zahraničí. Úspěch exportu pomohl k růstu prodejů firmy

S pivem Staropramen propaguje také Prahu a českou pivní kulturu

SMÍCHOV, 19. června 2018 – Staropramenu se v zahraničí daří. Zejména Ležáku, ale i dalším pivům z portfolia značky, které mohou aktuálně ochutnat spotřebitelé ve 33 zemích světa. Ročně se ho mimo Česko vypije na 380 milionů půllitrů, tj. 1,9 mil hektolitrů. Staropramenu tak v zahraničí dlouhodobě patří druhá příčka mezi českými pivy. Na mnohých významných trzích je českým prémiovým pivem číslo jedna. Úspěšné exportní prodeje pak loni přispěly k meziročnímu růstu celkových prodejů společnosti Pivovary Staropramen. 

 

Zahraniční prodeje piv značky Staropramen zahrnující jak export, tak licenční výrobu v zahraničí, v minulých třech letech výrazně rostly. V roce 2017 došlo k jejich meziročnímu nárůstu o 10 %. Znamená to, že se mimo hranice Česka prodalo 1,9 milionu hektolitrů Staropramenu, což odpovídá 380 milionům prodaných půllitrů. „Staropramen je dlouhodobě druhým nejprodávanějším českým pivem v zahraničí, a to i díky silné podpoře naší mateřské společnosti Molson Coors – třetí největší pivovarnické společnosti na světě – která jej zařadila mezi své čtyři klíčové globální značky a významně investuje do jeho podpory,“ říká k úspěchu Staropramenu v zahraničí Petr Kovařík, generální ředitel společnosti Pivovary Staropramen.

Staropramen Ležák jako vlajková loď 

Nejoblíbenějším a nejznámějším pivem z portfolia Smíchovského pivovaru je v zahraničí Staropramen Ležák, který mezi ostatními pivy tohoto typu vyniká svou skvělou pitelností a byl také prvním pivem, na kterém v 50. letech začal Staropramen stavět svou exportní tradici. Kromě Ležáku se v zahraničí setkáte také s polotmavým Granátem, pšeničným Nefiltrem, Jedenáctkou (pod názvem Selection), Staropramenem Černým a Nealkem. Jejich prodeje podporuje úspěšná marketingová kampaň, která ukazuje Prahu jako hlavní město země, ve které vzniká ten nejlepší ležák. 

Od Kanady po Austrálii. V Evropě však nejsilnější

Staropramen je v současné době v prodeji v celkem 33 zemích světa. Největší exportní zemí je Slovensko, mezi další velké trhy patří Švédsko, Německo nebo Velká Británie. Nově se k významným trhům řadí také Polsko, kde rostou prodeje Staropramenu v posledních dvou letech v řádech desítek procent.  Licenčním trhům vládne Ukrajina a Rusko, které následují země střední a jihovýchodní Evropy (Maďarsko, Chorvatsko, Bulharsko, Srbsko, Rumunsko). Právě v tomto regionu narostly během loňského roku prodeje značky Staropramen o více než 30 %. 

„Evropský trh je spolu s Ruskem pro Staropramen klíčovým. Vychází to jak z tradice, přirozené distribuční strategie preferující bližší země i povědomí o značce, která je v Evropě nejvyšší,“ vysvětluje Petr Kovařík. 

Nicméně i Staropramen najdeme ve vzdálených lokacích. Poslední novou vzdálenou zemí, kam Staropramen začal loni vyvážet své pivo, je Austrálie. U „protinožců“ je smíchovské pivo momentálně k dostání ve 13 hospodách v Sydney a Melbourne, a to dokonce v čepované podobě.

Staropramen propagátorem Prahy i české pivní kultury

Na řadě zahraničních trhů (např. Ukrajina, Švédsko, Velká Británie, Chorvatsko) je Staropramen českou pivní jedničkou. Například ve Švédsku ho naleznete čepovaný ve více než 800 hospodách. Minimálně část obsluhujícího personálu tam přitom prošla obdobou smíchovské Pivovarské školy, která v Čechách běží po mnoho let. V oblíbené prázdninové destinaci Čechů – Chorvatsku - zase můžete narazit na referenční hospody Staropramenu, kde se o pivo starají s láskou a péčí podobně jako u nás. Spolu s pivem tak Staropramen vyváží také českou pivní kulturu. Včetně tankové technologie. Staropramen se jí snaží nabízet i mimo hranice naší republiky. Zatím se mu to daří ve Velké Británii a na Slovensku.

„Jedním z nejlépe fungujících marketingových sdělení v zahraničí je pro Staropramen jeho přirozené spojení s ve světě velmi oblíbenou Prahou jako místem původu. Jednotná celosvětová komunikace odstartovala v minulosti kampaní „The spirit of Prague“. Jsme rádi, že díky pokračujícím kampaním i vyobrazením Prahy na všech etiketách a sklenicích našich piv Staropramen přispíváme ke každodenní propagaci Prahy,“ říká s hrdostí generální ředitel Petr Kovařík. 

Export přispěl k loňskému pozitivnímu výsledku společnosti

Úspěšný export Staropramenu pomohl společnosti Pivovary Staropramen k loňskému meziročnímu růstu prodejů o 6 tisíc hektolitrů. Společnost tak v roce 2017 prodala v Česku a zahraničí (bez započítání zahraniční licenční výroby) 3,1 milionu hektolitrů. 

„Pro naši společnost byl rok 2017 zásadní i na domácím trhu. Úspěšně jsme zde zahájili novou etapu marketingové strategie naší hlavní značky Staropramen. Vracíme se v ní k našim kořenům a pivovarské tradici smíchovského pivovaru. Změny, ke kterým jsme přistoupili, jsou koncepční a budou mít dlouhodobý pozitivní dopad na značku,“ popisuje Petr Kovařík.

Investice také směřovaly také do značky Ostravar, která svá nová piva začíná distribuovat i mimo domovský region severní Moravy. S Mustangem a Speciály ze spilky se tak spotřebitelé mohou nově setkávat po celém Česku i na Slovensku. Braník dál rozvíjel svou marketingovou činnost se zaměřením na posilování pozice v Top 3 nejprodávanějších značek v segmentu retail a zároveň se snažil posílit svou pozici v gastronomii. Cool loni investoval do nového designu plechovek a svou pozornost zaměřil především na podporu nealko variant, po kterých roste poptávka.

„Export je pro nás v dnešní době důležitým generátorem růstu. Domácí trh byl loni v oblasti gastronomie bohužel výrazně zasažen zákazem kouření i dopadem dalších opatřeních státu, a to snížilo celkovou spotřebu piva v Česku na osobu v průměru o 5 litrů. Úspěšné prodeje v zahraničí nám tento pokles trhu v Česku nahradily a přinesly i další hektolitry navíc,“ dodává k výsledkům firmy Petr Kovařík, generální ředitel společnosti Pivovary Staropramen.

Zajímavost: Pravha. Pravá Praha.

K nejsilnějšímu komunikačnímu spojení Staropramenu a Prahy došlo v relativně novém světlém pivu prodávanému ve Velké Británii a vycházejícího z receptury smíchovské desítky, jehož název vznikl kombinací dvou českých slov: Pravá a Praha. Britové totiž jen velmi těžce vyslovují český název hlavního města a název piva Staropramen Světlý, z jehož receptury pivo vychází, jim zase přirozeně nic neříká. „Při hledání názvu piva byla Praha vybrána Brity jako nejvhodnější varianta. Byla uvedena na trh v roce 2016 a opravdu jim chutná. Momentálně jí naleznete ve více než 2000 pubech a restauracích a od letoška nově také v maloobchodu,“ dodává Kovařík.

 

 


Pro více informací kontaktujte
Denisa Mylbachrová | PR manažerka značek | Pivovary Staropramen s.r.o., Nádražní 84, 150 00 Praha 5 M 606 084 692 | denisa.mylbachrova@molsoncoors.com   
Miroslav Toman | PR konzultant | Dark Side | M 603 489 902│miroslav.toman@dark-side.cz

 


Používáním tohoto webu souhlasíte s využitím cookies pro váš optimální zážitek. Další informace. Souhlasím