MOLSON Coors
Staropramen
Braník
Ostravar
Stella Artois
Staropramen Cool
Sládkova Limonáda
Carling
Corona
Hoegaarden
Leffe
Velvet

Pivovary Staropramen se staly majoritními akcionáři regionálního Pardubického pivovaru. Svou nabídku rozšíří o značky piv Pernštejn, Porter či Taxis.

Pardubice, 19. června 2019 - Společnost Pivovary Staropramen, která je dlouhodobě druhou největší pivovarnickou společností v Česku a má významné postavení na zahraničních trzích, dnes oznámila, že získala většinový podíl akcií (89 %) v regionálním Pivovaru Pardubice. Důvodem tohoto kroku je pokračující zájem spotřebitelů o regionální značky piv a s tím rostoucí význam těchto pivovarů. Ke smíchovskému Staropramenu a regionálnímu severomoravskému Ostravaru tak nově patří východočeský Pardubický pivovar, jehož prodeje chce nový majitel rozšířit nejen do celého Česka, ale také posílit prodeje za hranicemi republiky. Aby si pivovar zachoval co nejvíce svůj charakter, nebude začleněn do pivovarské skupiny, ale zůstane samostatným právním subjektem se svým vlastním vedením, stávajícími zaměstnanci a hospodařením.

Česko prošlo v oblasti pivovarnictví v posledních 10 letech významnou změnou. S rozvojem mini a malých pivovarů začala vzrůstat poptávka pivařů po nových druzích piv a nových značkách. Výčepní stojany v dnešních hospodách mají dnes stále více výčepních kohoutů, aby uspokojily různé chutě štamgastů hospod. Jeden výčepní kohout je navíc často určen k pravidelně se měnící nabídce piv.

„Rostoucí zájem o piva z regionálních pivovarů jsme si v posledních třech letech mohli sami vyzkoušet díky speciální nabídce piv z našeho regionálního pivovaru Ostravar. Vaříme je pod označením Speciály ze spilky a úspěšně distribuujeme po celém Česku. Už dvě z těchto piv, Mustang a Černá Barbora, se staly tak oblíbenými, že jsme je začali vařit celoročně a jejich prodeje meziročně rostou o devadesát a více procent,“ říká o hlavním trendu na pivovarnickém trhu Petr Kovařík, generální ředitel společnosti Pivovary Staropramen. 

pardubicky_pivovar_znacky.jpg

I tato pozitivní zkušenost firmy se severomoravským Ostravarem a dlouhodobý plán společnosti v oblasti řemeslných piv stojí za rozhodnutím vedení společnosti investovat do dalšího regionálního pivovaru, tentokrát s domovským regionem ve východních Čechách. „Je nám velkou ctí a jsme velice rádi, že dnes můžeme oznámit, že jsme s majiteli Pardubického pivovaru podepsali smlouvu o koupi většinového podílu akcií. Jde o významný krok a milník v historii naší firmy, díky kterému rozšíříme naši nabídku o výborná, velmi kvalitní a zajímavá piva. Zároveň jsem velice rád, že do naší pivovarské rodiny přivítáme zkušené kolegy z východních Čech,“ komentoval uzavření smlouvy Petr Kovařík.

Výběr vhodného pivovaru trval přes dva roky. Během té doby zástupci pivovaru zmapovali veškeré možnosti akvizic v Česku. Konečná volba padla na Pardubický pivovar. Důvodů proč si Pivovary Staropramen vybraly právě tento pivovar je několik. „V prvé řadě jsou to skvělá piva řemeslně zpracovaná místními pivovarníky a velmi zajímavé portfolio značek. Líbila se nám i velikost pivovaru. Vliv na naše rozhodnutí měla také poloha pivovaru, protože jsme hledali pivovar v Čechách. A v neposlední řadě jsme našli společnou řeč a porozumění si v oblasti budoucností a rozvoje pivovaru se současnými majiteli, což se ukázalo jako klíčové pro naši finální dohodu,“ doplňuje Kovařík.

To potvrzuje také Leoš Kvapil, jeden z majitelů a dosavadní předseda představenstva a zároveň ředitel Pardubického pivovaru. „Před rokem jsme ještě neuvažovali o prodeji majoritního podílu v pivovaru přesto, že nás každý rok kontaktovali minimálně dva zájemci. Díky práci všech zaměstnanců se nám totiž podařilo zmodernizovat pivovar a přitom zachovat charakter řemeslného piva s vysokou kvalitou, dvojnásobně zvýšit výstav, vrátit se do velkých pivnic a úspěšně nastartovat export. Pevně jsme tím zakotvili tři značky piv na českém a zahraničním trhu – Pernštejn, Pardubický Porter a Pardubický Taxis. Když mne ale před více než rokem kontaktoval pan Petr Kovařík, začal hovořit o rozvoji našich značek piv i pivovaru způsobem, jakým jsme také chtěli jít, nicméně s omezenými prostředky i know-how se nám naše vize nedařilo naplňovat. Padli jsme si do noty. Jsem rád, že jsme naše jednání dokončili. Pardubický pivovar je v dobrých rukách,“ dodává Leoš Kvapil.

Nový majitel Pardubického pivovaru ho nebude kvůli zachování jeho jedinečnosti začleňovat do svých organizačních struktur. Pivovar zůstane samostatným právním subjektem se svým vlastním vedením, stávajícími zaměstnanci a hospodařením. „Provedeme jen tři nezbytné změny. Výměnu na pozici ředitele. Navazující změny v představenstvu. A začneme obchodně spolupracovat. To je vše. Zaměstnanců ani chodu pivovaru se změna nijak nedotkne. Vše bude fungovat jako doposud. Vážíme si jejich kvalitní práce a věříme, že změnu majitele zaznamenají jen v pozitivním směru v kontextu větší stability a růstu prodejů pivovaru,“ popisuje nejbližší budoucnost Petr Kovařík, generální ředitel společnosti Pivovary Staropramen. 

Novým předsedou představenstva Pardubického pivovaru bude Zdenek Havlena, stávající finanční ředitel společnosti Pivovary Staropramen. Novou ředitelkou pivovaru pak Petra Chovancová, která stojí za rozvojem značek Staropramen a Braník.

Plány, které má nový vlastník, nejsou malé – do deseti let dvojnásobně zvýšit výstav pivovaru. Ten je dnes 79 tisících hektolitrů ročně. „Hlavní zdroj růstu výstavu pivovaru vidíme především na českém trhu. Značky Pernštejn, Taxis a Porter mají velký potenciál. Nejpozději od září je tak začleníme do naší celorepublikové nabídky. Zároveň posílíme export na Slovensko a v dlouhodobém horizontu i export do dalších zemí, v čemž využijeme naši silnou distribuční síť v zahraničí,“ dodává Kovařík. 

Začlenění nových značek piv Pardubického pivovaru, mezi které patří legendární 19⁰ Porter, silný Taxis a celé portfolio značky Pernštejn, do nabídky Pivovarů Staropramen tak lze očekávat na podzimu letošního roku.


O Staropramenu
Staropramen je druhý největší český pivovar, který v letošním roce slaví 150 let od založení na Smíchově. Je také druhou nejprodávanější českou značkou piva v zahraničí. Ochutnat je j mohou spotřebitelé ve více než 30 zemích světa. Celkově se ho v zahraničí loni prodalo přes 1,95 milionu hektolitrů, což je přes 390 milionů půllitrů. Toto číslo zahrnuje jak export, tak licenční výrobu v zahraničí. Největšími trhy jsou Slovensko, Německo, Švédsko, Velká Británie, Chorvatsko, Ukrajina či Rusko. 

Pro více informací kontaktujte
Denisa Mylbachrová | PR manažerka značek | Pivovary Staropramen s.r.o., Nádražní 84, 150 00 Praha 5 | M 606 084 692 | denisa.mylbachrova@molsoncoors.com   
Miroslav Toman│ PR konzultant │Dark Side│ M 603 489 902│miroslav.toman@dark-side.cz

 

 


Používáním tohoto webu souhlasíte s využitím cookies pro váš optimální zážitek. Další informace. Souhlasím