MOLSON Coors
Staropramen
Braník
Ostravar
Stella Artois
Staropramen Cool
Sládkova Limonáda
Carling
Corona
Hoegaarden
Leffe
Velvet

Smíchov sobě – 150 let příběhů značky v jedné knize

Praha, 29. května 2019 – Ikonicky, v historických prostorách pivovaru Staropramen v Paspově sále, proběhl včera křest knihy Smíchov sobě – Velký příběh smíchovského pivovaru. Ta poutavým způsobem vypráví jeho příběh, nechybějí dobové inzeráty, fakta ani perličky z bohaté historie. Autorem originálního díla je Igor Paleta, svými ilustracemi jej doplnil kreslíř Jindřich Vaníček. U slavnostního křtu nechyběl ani Hynek Čermák, hlavní tvář reklamních kampaní značky Staropramen. Publikace bude k dostání na Smíchovských slavnostech, na sousedském setkání Výčep pod komínem i na oslavách Dnů českého piva.

Ať už jste příznivcem značky Staropramen nebo ne, tato kniha k oslavám 150 let pivovaru vtáhne do děje každého milovníka piva. „Smíchovskému pivovaru je sto padesát let. To už je pořádný kus historie. Jsou to milióny odmakaných směn, milióny mozolů a tuny propoceného oblečení, milióny nápadů i nezdarů. A já si myslím, že to, co dělá značku piva, není jen logo, ale to, co má ten pivovar odžito. Ta spousta příběhů. Tisíce, možná milióny příběhů. Přečtěte si knížku Smíchov sobě a možná vám pak začne chutnat Staropramen trochu jinak,“ říká autor Igor Paleta.

150 let v jedné knize
Lidé ze Smíchova si s myšlenkou nechat vytvořit ucelené dílo, zachycující vývoj od Akciového pivovaru na Smíchově po dnes dobře známý Staropramen, pohrávali již delší dobu. „Od chvíle, kdy jsme začali kousek po kousku objevovat příběh pivovaru, bylo jasné, že ho pivařům potřebujeme sdělit celý. Kniha je jen začátkem a zároveň skvělou ukázkou našich hodnot, tedy toho, za čím pivovar stojí od založení až do dnes. I díky autorovi Igorovi Paletovi a jeho spolupracovníkům je příběh vyprávěn poutavou formou,“ odhaluje Petra Chovancová, manažerka značky Staropramen. Čtenáři v monografii naleznou zajímavé informace ze světa pivovarnictví, mnoho dobových materiálů spojených se Smíchovem a nechybí ani ilustrace, jejichž autorem je Jindřich Vaníček.

dsc_8155.jpg
Vzpomínky samotných zaměstnanců
Slavnostního křtu knihy se zúčastnili nejen zástupci pivovaru a obchodní partneři, ale také pamětníci a dnes již bývalí zaměstnanci smíchovského pivovaru. „Vyprávění našich kolegů, kteří toho v pivovaru prožili opravdu mnoho a svou prací jej posunovali do dnešní podoby, by vydalo na několikadílný román. Nebylo jednoduché vybrat jen některé části a poskládat z nich ucelený příběh. Avšak výsledek podle mě přesně odpovídá realitě, zkrátka že na Smíchově si děláme věci po svém,“ dodává vrchní sládek Zdeněk Lux, který k přípravě knihy přispěl zásadním dílem.
 


O Staropramenu
Staropramen je druhý největší český pivovar, který v letošním roce slaví 150 let od založení na Smíchově. Je také druhou nejprodávanější českou značkou piva v zahraničí. Ochutnat je j mohou spotřebitelé ve více než 30 zemích světa. Celkově se ho v zahraničí loni prodalo přes 1,95 milionu hektolitrů, což je přes 390 milionů půllitrů. Toto číslo zahrnuje jak export, tak licenční výrobu v zahraničí. Největšími trhy jsou Slovensko, Německo, Švédsko, Velká Británie, Chorvatsko, Ukrajina či Rusko. 

Pro více informací kontaktujte
Denisa Mylbachrová | PR manažerka značek | Pivovary Staropramen s.r.o., Nádražní 84, 150 00 Praha 5 | M 606 084 692 | denisa.mylbachrova@molsoncoors.com   
Miroslav Toman│ PR konzultant │Dark Side│ M 603 489 902│miroslav.toman@dark-side.cz

 

 


Používáním tohoto webu souhlasíte s využitím cookies pro váš optimální zážitek. Další informace. Souhlasím