Z Ostravaru se stává národní značka

V Ostrava on 03. 06. 2022

Pivovar Ostravar dnes oznámil vstup na celonárodní trh. Ostravské značky Ostravar 12, Mustang a Černá Barbora budou nově k dostání v 5 největších obchodních řetězcích v zemi i na dvou moderních online platformách rohlik.cz a kosik.cz. Do budoucna má Ostravar ambici čepovat své pivo ve 2000 hospodách po celé České republice.

„Zahájení celonárodní distribuce piv Mustang a Černá Barbora v dubnu letošního roku bylo předzvěstí našeho rozhodnutí začít prodávat všechny naše značky i mimo ostravský region. Na tento krok jsme se pečlivě a dlouho připravovali,” říká vrchní sládek pivovaru Ostravar Jan Řehůřek.

Vstup na národní trh podle Řehůřka uzavírá čtyřletý cyklus, během něhož se ostravský pivovar postupně věnoval všem aspektům výroby a prodeje piva, aby byl v náročném konkurenčním prostředí úspěšný. K nové strategii značky dospěl Ostravar postupnými kroky. Změna strategie započala v roce 2018, kdy tým mladých sládků začal pracovat na inovaci spodně kvašeného ležáku, který je po desetiletí vlajkovou lodí ostravského pivovaru.

Vše začala Ostravar 12

Vylepšenou Ostravar dvanáctku představil ostravský pivovar v roce 2019. Kvalitativní posun vylepšené dvanáctky se okamžitě projevil na růstu prodejů a potvrdil, že nová strategie Ostravaru bude fungovat. Během pandemie se podíl sudového piva dostal na úroveň 50 % a Ostravaru výrazně vzrostl prodej piva v maloobchodu, a to až o 25 %. Největší zájem pak byl o Ostravar 12, jejíž objemy narostly o 44 %.

Mustang a Černá Barbora

V době pandemie v pivovaru zároveň pilně pracovali na rozvoji dalších značek důležitých pro celonárodní expanzi. Tentokrát se ostravští pivovarníci soustředili na dvě piva, která v polovině minulého desetiletí vzešla ze Speciálů ze spilky. Temně hořkou Černou Barboru a Mustang s divokým chmelem Kazbek. Obě piva začal Ostravar chystat pro maloobchodní prodej. Při výběru obalů padla volba na půllitrové plechovky. V dubnu letošního roku se Černá Barbora a Mustang poprvé objevili na pultech obchodů.

Investice do hospod i Ostravar Arény

Zároveň Ostravar během pandemie ve velkém investoval i na dalších frontách. Zmodernizoval 11 % partnerských hospod a prodloužil smlouvu s Ostravar Arénou. „Pro celonárodní expanzi bylo důležité zvýšit úroveň a kvalitu našich partnerských hospod. Jednak jsme si tím zvýšili profitabilitu a jednak jsme získali referenční portfolio pro hospody v dalších krajích po celé České republice. Z důvodu expanze bylo také důležité, aby druhá největší hala v zemi dále nesla jméno našeho pivovaru,” vysvětluje pozadí prodloužení kontraktu Zuzana Cieciotková.

Značka se bude i na národní úrovni dál hrdě hlásit k Ostravě

Vstup na národní trh podpoří od června vůbec první televizní kampaň v dějinách pivovaru, kterou připravovala agentura DDB. V hlavní roli se v televizní reklamě objeví ostravský herec a producent Petr Sýkora. Režie reklamních klipů se ujal další známý Ostravák Vladimír Skórka. Natáčelo se v interiérech i exteriérech po celém Ostravsku. „Na národní úrovni v žádném případě nehodláme zastírat naše kořeny. Naopak. Jsme hrdí Ostraváci. Jsme hrdí na náš pivovar, na naše město a region,” říká Zuzana Cieciotková. Součástí letošní prezentace ostravského pivovaru bude i série ochutnávek po celé zemi a letní tour s kapelou Kryštof na Kryštof kempech.

Aktuální vývoj

Ostravar se nyní soustředí na udržení zvýšeného prodeje v maloobchodu. „Rádi bychom v maloobchodu zůstali na číslech z dob pandemie a zároveň zvyšovali objem prodeje v hospodách a restauracích. Z aktuálních dat vidíme, že se nám to zatím daří. V hospodách sice ještě nejsme na předcovidových objemech, ale i v tomto segmentu opět začínáme růst. Dokonce jsme o 7 % nad plánem. Zejména hospody, které během pandemie modernizovaly své provozy, nyní sklízejí úspěchy své práce. Dnešní zákazník vyžaduje kromě kvalitního piva i kvalitní servis,” říká senior brand manažerka značky Ostravar Zuzana Cieciotková.

Ostravar°

Enter your year of birth

You have to be at least 18 years old to enter the website