V Praze dne 25. 10. 2019
Praha, 24. října 2019
Čeští milovníci piva mají od října možnost ochutnat novinku Blue Moon Belgian White, pivo belgického typu inspirované klasickým Belgian Witbier. Jde o dobře prokvašené nefiltrované pšeničné pivo charakteristické osvěžujícím pomerančovým twistem. Americká značka, kterou na český trh uvádí společnost Pivovary Staropramen, je velice oblíbená nejen v zemi svého původu, Spojených státech, ale také ve více než 25 zemích světa. Právě Blue Moon se v USA zásadně podílel na formování craftové pivní scény.
Pivo s kouskem pomeranče
Správně servírované pivo Blue Moon je podáváno s plátkem pomeranče. „Na první pohled zaujme charakteristickou bílou barvou pšeničného piva s hustou pěnou. Ve vůni vynikne lehká, ale pikantní vůně pšenice a osvěžující vůně pomeranče. V čisté chuti se snoubí použité suroviny při vaření, tedy pšenice a oves. Tyto historické pivovarské suroviny dávají pivu příjemné tělo, vláčný až rozplývavý pocit v ústech a svěží chuť ve spojení s jemným dozníváním koriandru. Také díky unikátnímu servírovacímu rituálu jde o vrcholného zástupce craftových piv,“ popisuje obchodní sládek pivovaru Staropramenu Libor Vávra.
Jednička ve Spojených státech
Pivu Blue Moon v USA patří první příčka mezi tzv. craftovými (řemeslnými) pivy. Úspěch slaví ale i za hranicemi své země, k čemuž jistě přispívá i fakt, že stejně jako Staropramen patří mezi čtyři klíčové mezinárodní značky kanadsko-americké pivovarnické skupiny Molson Coors. V Česku byl Blue Moon poprvé představen koncem letošního září v rámci odborné akce pro nápojovou gastronomii Prague Bar Show 2019, nicméně již delší dobu si jej mohou vychutnat zákazníci v dalších více než 25 zemích po celém světě.
Z americké hlavy očarované Belgií
Značka Blue Moon vznikla v roce 1995 v pivovaru Sandlot, ve státě Colorado. Stojí za ní současný vrchní sládek Keith Villa, který se z Belgie, kde vystudoval pivovarnictví, vrátil s jediným cílem – uvařit dobře prokvašené, nefiltrované, pšeničné pivo inspirované těmi belgickými, která ho nadchla. První várku uvařil pro fanoušky tamního baseballového týmu na začátku sezóny 1995/1996. Pivo se nejen pro svou jemnou sladkost, které sládek dosáhl přidáním pomerančové kůry, setkalo s obrovským úspěchem. Někdo prý dokonce vykřikl: „Takhle dobré pivo se objeví jen jednou za modrý měsíc!“ V angličtině se toto slovní spojení používá stejně jako u nás „za uherský rok“. Pivo s jedinečným servírovacím rituálem vyrazil Keith vzápětí nabízet do okolních barů a úspěch na sebe nenechal dlouho čekat. Blue Moon Belgian White se stal inspirací pro další sládky craftových pivovarů po celých Státech.
Pro více informací kontaktujte
Denisa Mylbachrová | Manažerka komunikace a tisková mluvčí | Pivovary Staropramen s.r.o., Nádražní 84, 150 00 Praha 5 | M 606 084 692 | denisa.mylbachrova@molsoncoors.com
Miroslav Toman│ PR konzultant │Dark Side│ M 603 489 902│miroslav.toman@dark-side.cz