Ostravar začíná do maloobchodu dodávat Mustang a Černou Barboru

V Praze dne 05. 04. 2022

Oblíbené pivní speciály budou k dispozici v novém plechovkovém balení. K dostání budou po celé České republice.

Pivovar Ostravar přináší dobrou zprávu všem milovníkům piva. „Od dnešního dne začínáme pivní značky Mustang a Černá Barbora dodávat do maloobchodu. Spotřebitelé si naše nejlepší pivní speciály budou poprvé moci vychutnat i jinak. Při sledování oblíbeného filmu, při posezení s přáteli doma na zahradě, nebo třeba u jídla doručeného domů,” uvedl vrchní sládek pivovaru Ostravar Jan Řehůřek. Doposud Ostravar dodával Mustang s Černou Barboru pouze do hospod a restaurací.

 

Mustang a Černá Barbora jsou považovány za nejlepší pivní speciály ostravského pivovaru a jedny z nejlepších na trhu vůbec. „Mustang sice není speciálem v pravém slova smyslu, neboť stupňovitostí spadá do kategorie světlých ležáků, ale pro nás i spotřebitele, je to ležák speciální. Ať již z pohledu způsobu výroby, zahrnující použití otevřených kádí na spilce, tak i použitím speciální odrůdy chmele jménem Kazbek, který je vypěstovaný z divokého chmele,” vysvětluje Jan Řehůřek.  

Mustang v současné době patří na tuzemském trhu k nejrychleji rostoucím značkám. Prodeje piva před vypuknutím pandemie koronaviru exponenciálně rostly a dobře si vedla i Černá Barbora, která byla v roce 2018 vyhlášená nejlepší tmavým pivním speciálem v Česku. Výstav obou značek dohromady se dnes podle Ostravaru počítá v desítkách tisíc hektolitrů. „Mustang s Černou Barborou by celoročně uživily několik malých pivovarů dohromady,” prozrazuje ostravský vrchní sládek.

Výjimečná piva pro mladší generaci konzumentů

Ostravar je na úspěch svých pivních speciálů patřičně hrdý. „V dnešním pivovarském světě je velmi těžké prosadit se s úplně novými značkami,” říká senior marketing manažerka Zuzana Cieciotková. „Bez vysokých marketingových investic to je takřka nemožné. Nám se to ale podařilo. Je vlastně zázrak, že hned se dvěma značkami najednou. Chtěla bych při této příležitosti proto moc poděkovat všem lidem, kteří se na nich podíleli tenkrát i dnes.” 

Příběh Mustanga a Černé Barbory má podobné kořeny. „Obě naše značky odráží touhu dělat věci jinak. Přesně v duchu motta našeho pivovaru Nás nezkrotíte. Mustang a Černá Barbora navíc skvěle oslovují zejména mladší generaci milovníků piva, takže věřím, že před sebou mají dlouhou budoucnost.” 

Obě značky mají společné i to, že vyzrávaly postupně. Vedení ostravského pivovaru jim podle Cieciotkové dopřávalo dostatek času k jejich růstu, aniž by na ně nějak strhávalo pozornost. „Marketingová podpora přišla postupně a v menší míře, chtěli jsme je budovat od základu a pomalu. Základem Mustangu a Černé Barbory tak vždy byla jejich výjimečná chuť.”

Černá Barbora. Příběh prvního opravdu hořkého černého piva  

Příběh Černé Barbory se začal psát v roce 2013. „Na trhu v té době byla k dostání pouze černá piva s nasládlou chutí, která více oslovovala ženy. My jsme si položili otázku, zda dokážeme uvařit černé pivo dostatečně hořké a zároveň dostatečně pitelné, aby oslovilo i muže a mohli jste u něho sedět celý večer. A odpověď našich sládků zněla, zkusíme to,” vzpomíná Zuzana Cieciotková. V Ostravaru vymysleli unikátní recepturu založenou na kombinaci čtyř sladů a tří chmelů. K výjimečnému pivu vymysleli v Ostravě také výjimečný název. Černá Barbora.

Ostravar se novým pivem přihlásil ke dvanácti generacím ostravských a karvinských havířů, kteří se navždy zapsali do dějin kraje na severovýchodě republiky. Název a příběh nového piva byl stejně jako jeho skvělá chuť trefou do černého. Pivo si postupně začalo razit cestu do hospod a restaurací. „Během pár sezón se o pivu začalo mluvit i za hranicemi kraje a Bára, jak všichni pivu v Ostravaru říkáme, se začala prodávat i na druhém konci republiky. V roce 2018 si Bára získala i respekt odborné veřejnosti, když byla vyhlášena nejlepším tmavým pivní speciálem v České republice,” připomíná Zuzana Cieciotková.

Mustang, chuťově nadupaná jedenáctka

Po úspěchu Černá Barbory přišel Mustang. V roce 2015 začali ostravští sládci experimentovat s divokou odrůdou chmele Kazbek. „I v případě značky Mustang jsme hledali díru na trhu. Něco, co tady nebylo,” říká Zuzana Cieciotková. „V době, kdy se pivovary snažily šetřit na surovinách, jsme se vydali úplně opačnou cestou. Snažili jsme se použít ty nejlepší dostupné suroviny na trhu. A ne jen v nějakém marginálním množství. Vzpomínám si, že na první degustaci byli všichni z tohohle piva úplně vedle.”

Ostravar uvedl Mustang na trh v roce 2016. Vybalancovaná chuť a správně zvolené suroviny společně s unikátním pivním sklem okamžitě udělaly z nového piva v hospodách a restauracích velmi atraktivní zboží. „Samovolně začaly dokonce vznikat hospody, které chtěly mít Mustang jako své hlavní pivo a naši značku si sami dávali do svého názvu. To už nám bylo jasné, že jsme na dobré cestě.“ Silnou stránkou Mustangu je podle Cieciotkové, že se jedná o klasický ležák českého typu, takže spadá přesně do kategorie toho, co lidé, od dobrého českého piva očekávají. Zároveň ale pivo konzumentům přináší nový chuťový zážitek.

Distribuce startuje dnes

Od uvedení na trh byly Mustang i Černá Barbora k dispozici jen majitelům gastroprovozoven. „Po určitou dobu jsme chtěli dát hospodám a restauracím jistou exkluzivitu. Ta nyní končí. V úterý 5. dubna začínáme s distribucí do maloobchodu,” říká Pavla Ličková, brand manažerka značky Ostravar. Obě značky bude Ostravar do obchodů dodávat v plechovkovém balení o objemu 0,5 l. Volba typu obalu byla podle Pavly Ličkové jednoduchá. „Mladí spotřebitelé, na které Mustang i Černá Barbora cílí, upřednostňují plechovková balení piva, protože jsou uživatelsky komfortnější. Jsou lehčí, odolnější a také rychleji vychladitelná,” doplňuje závěrem Pavla Ličková. „Mustang se také v letošním roce dočká zvýšené komunikační podpory, kterou postupně začneme budovat značku v celé republice.” říká závěrem Pavla Ličková.

Víte, že…

Ostravar pivní speciály umí 

S jejich vařením začal před přibližně 60 lety jako pravděpodobně první pivovar v Česku. Nejúspěšnějšími ostravskými pivními speciály byly značky jako Baník, Rubín, Velvet, Kelt, Strong nebo Bazal. Ostravar Strong je dodnes jediným pivním speciálem v Česku, který má na svém kontě hattrick. V soutěži Pivo České republiky. V letech 2004 až 2006 válcoval konkurenci.

Ostravar má dnes pro své pivní speciály jako jediný na trhu i samostatnou značku

Jmenuje se Speciály ze spilky a přibližně jednou za kvartál nabízí v limitovaných várkách piva netradičních chutí a receptur. V roce 2017 Ostravar představil již druhou generaci Speciálů ze spilky a od té doby všechna piva z této řady pojmenovává po slavných koních. 

Ostravar vaří pivní speciály i pro Američany

Výjimečné schopnosti Ostravaru na poli pivních speciálů před časem potvrdila i pivovarnická skupina Molson Coors. Američané Ostravaru svěřili výrobu svého unikátního piva Blue Moon pro střední a východní Evropu a Blízký východ. Ostravští pivovarníci uspěli v silné konkurenci ostatních evropských pivovarů.

Pivovar OSTRAVAR / Obecná informace

Pivovar Ostravar patří k nejstarším dobře fungujícím podnikům na území města Ostravy. Jeho filosofií je dlouhodobé zaměření se primárně na region, z nějž pochází. Na Ostravsku je doma a rozumí tomuto regionu jako málokdo. Více informací najdete na www.ostravar.cz.

Pivovar Ostravar je součástí společnosti Pivovary Staropramen s.r.o., která je druhým největším producentem piva v České republice. Svým zákazníkům nabízí jedno z nejširších portfolií pivních značek. Společnost je také významným českým exportérem piva. V zahraničí nejoblíbenější značku z portfolia – Staropramen – mohou ochutnat spotřebitelé ve  36 zemích světa.  Více informací najdete na: www.pivovary-staropramen.cz 

Pivovary Staropramen s.r.o. jsou součástí skupiny Molson Coors Brewing Company, která je třetí největší pivovarnickou společností světa. Svou podnikatelskou činnost vyvíjí v Kanadě, USA, Střední Evropě, Velké Británii  a dalších exportních trzích. Společnost disponuje pestrým portfoliem vlastních i partnerských značek, včetně “vlajkových lodí” Coors Light, Molson Canadian, Staropramen a Carling. Více informací najdete na www.molsoncoors.com.

BYLO TI UŽ 18?

Pro vstup na stránky Vám musí být alespoň 18 let.