Ostravaru se loni dařilo. Meziročně zvýšil prodej o více než 2%

V Ostravě dne 24. 05. 2018

• Jde o výrazně lepší výsledek než český pivní trh
• Firmě daří zejména díky zaměření na nová speciální piva, jejichž řada se letos nastá-lo rozroste o tmavé pivo Černá Barbora
• Růst odbytu mají letos posílit investice v řádu desítek miliónů korun
V Ostravě dne 24.5.2018
Pivovar Ostravar loni prodal v Česku meziročně o více než 2 procenta více piva. To je výrazně lepší výsledek než český pivní trh. Podle čerstvých dat Českého svazu pivovarů a sladoven (ČSPS) se loni v Česku vyrobilo o 0,7 procenta piva méně než v roce 2016 a produkce určená pro tuzemský trh se snížila dokonce o 2,1 procenta.

Ostravar má za sebou úspěšný rok.  Navzdory tomu, že se loni v Česku spotřeba piva snížila především díky dopadu protikuřáckého zákona na konzumaci v hospodách a restauracích, si ostravský pivovar meziročně polepšil. Ostravar loni prodal v Česku ve srovnání s rokem 2016 o 2,3 procenta více piva. Podle vrchního sládka Romana Richtera se Ostravaru daří zejména díky zaměření na nová speciální piva, po kterých je u nás stále větší poptávka. „Lidé dnes rádi ochutnávají nová piva a jejich chutě a my tak můžeme přicházet s novými pivy častěji než kdykoliv v minulosti. Pro nás sládky je to tak jedno z nejlepších období v historii,“ poznamenává Richter.

Úspěch nových piv
“Obě naše nové značky Mustang a Speciály ze spilky zaznamenaly v roce 2017 významný nárůst. Třeba jen prodej Mustangu se meziročně zvýšil třikrát a díky tomu dnes patří k nejrychleji rostoucím pivním značkám v Česku,“ uvedl Richter.

Také piva z edice Speciálů ze spilky jsou rostoucí. “V roce 2017 jsme zase prodali více speciálů. Podílela se na tom druhá generace Speciálů ze spilky, kterou jsme uvedli na trh v listopadu loňského roku, a ve které chceme každým rokem našim fanouškům představit čtyři druhy speciálních piv s národní distribucí,” řekl Richter.

V letošním roce přitom Ostravar svou pozici v oblasti speciálních piv posílí i díky právě zahájené celoroční národní distribuce tmavého speciálu Černá Barbora, který pivovar doposud vařil jen v limitovaných várkách.

Vysoký podíl prodejů čepovaného piva
Ostravaru se také jako jednomu z mála pivovarů v Česku daří držet vysoký podíl prodejů čepovaného piva. Zatímco na domácím trhu stále klesá podíl točeného piva vypitého v restauracích a hospodách, obliba čepovaného Ostravaru je pořád 66 ku 33 procentům baleného piva. K vysokému podílu odbytu piva v hospodách a restauracích loni přispěly i nové značkové hospody Ostravarna, které nabízejí pivo v nejvyšší kvalitě. “V roce 2017 jsme otevřeli další dvě tankové Ostravarny a můžu prozradit, že je v tuto chvíli ve výstavbě již čtvrtá, kterou bychom rádi otevřeli v průběhu léta,” prozradil vrchní sládek Roman Richter.

Nové kvasničné hospodářství a důraz na kvalitu
“V letošním roce budeme nadále klást důraz na prvotřídní kvalitu našich piv. Na začátku května jsme dokončili významnou investici do nového kvasničného hospodářství,” prozradil Richter. S novou propagační stanicí bude podle Richtera Ostravar schopen zvýšit produkci kvasnic na trojnásobek. Navíc se modernizací podařilo zautomatizovat proces sanitace a zefektivnit proces chlazení kvasnic, což se projeví na vitalitě našich pivovarských kvasinek.

“Zvýšení kapacity propagační stanice i kvalita kvasnic je pro další rozvoj našeho pivovaru klíčová, protože originální kultura pivovarských kvasinek spoluvytváří charakter piva Ostravar,“ uvedl Richter.

Do nového kvasničného hospodářství investoval Ostravar 10 miliónů korun. Celkem letos do zkvalitnění výroby ostravský pivovar investuje 38,5 miliónů korun.
Kromě investic do zkvalitňování výroby chystá Ostravar také řadu investic k podpoře odbytu piva v hospodách a restauracích. Ostravský pivovar na léto také připravuje také řadu akcí v čele s osmnáctým ročníkem Slavností pivovaru Ostravar a vyprodanými Kryštof kempy, během kterých s nejpopulárnější kapelou v Česku objede republiku a na 8 místech nabídne fanouškům kapely řadu svých speciálních piv v čele s Mustangem.

Obecné informace
Pivovar Ostravar patří k nejstarším dobře fungujícím podnikům na území města Ostravy. V minulém roce oslavil 120 let od svého založení. Filosofií pivovaru Ostravar je dlouhodobé zaměření se primárně na region, z nějž pochází. Na Ostravsku je doma a rozumí tomuto regionu jako málokdo. Více informací najdete na www.ostravar.cz..

Pro více informací kontaktujte
Pavel Barvík | Manažer komunikace a firemních záležitostí | Pivovary Staropramen s.r.o., Nádražní 84, Praha 5 | T 602 266 815 | pavel.barvik@molsoncoors.com
Martin Procházka | agentura WALKER&LAMBERT | Keltičkova 1906/46, Ostrava T 603 480 824 |  recepce@walkerlambert.cz

 

BYLO TI UŽ 18?

Pro vstup na stránky Vám musí být alespoň 18 let.