Přípravy na znovuotevření hospod a restaurací jsou v plném proudu, hlásí pivovar Staropramen

V Praze dne 20. 05. 2020

Praha, 20. května 2020
Pivovar Staropramen se v posledních týdnech intenzivně připravuje na úplné znovuotevření hospod a restaurací 25. května. Sudová linka ve smíchovském pivovaru je plně v provozu od 7. května, každou hodinu nyní stočí až 300 sudů. Podle posledních informací z trhu nakonec otevře více gastropodniků, než se původně očekávalo, a to nejen kvůli rychlejšímu rozvolňování vládních opatření, ale především díky obrovskému nadšení provozovatelů a důležité pomoci samotných pivovarů. Nyní stojí před provozovateli neméně lehký úkol – přilákat Čechy zpět do svých podniků a provozy udržet. Pivovar předpokládá, že jeho květnové prodeje v hospodách a restauracích by se mohly pohybovat okolo 50 % objemu před pandemií.

Většina provozoven byla zcela uzavřena po dobu 2,5 měsíců. Některé zvolily prodej přes výdejní okénka, to však nedokázalo nahradit standardní provoz. Otevření vnitřních prostor hospod a restaurací je tak pro pivovary dlouho očekávaným a důležitým momentem. „Celková konzumace piva v České republice se prakticky ze dne na den snížila o téměř 40 procent. Postupným zaváděním prodejů přes okénko se prodeje našich značek v gastronomii vyšplhaly zhruba k 15 procentům běžného objemu,“ poukazuje na dramatický pokles Radek Fidra, národní manažer prodejního kanálu on-trade ve společnosti Pivovary Staropramen. Otevření venkovních zahrádek bylo pro podniky z oblasti pohostinství i pivovary pouze prvním krokem návratu do běžného režimu. „Na návštěvnosti zahrádek i konzumaci se v prvních dnech výrazně podepsalo nepříznivé počasí. Mnoho podniků navíc venkovní posezení nemá, takže budou otevírat až nyní,“ dodává Fidra s tím, že až pondělí 25. května se dá považovat za skutečný restart odvětví. Reálnou výkonnost trhu bude možné posoudit nejdříve v průběhu června.

Záchrana hospod
V době vládních opatření bylo hlavním cílem pomoci provozovatelům hospod a restaurací přežít a připravit se na dlouho očekávané znovuotevření. „Podpora našim zákazníkům musela být efektivní a rychlá, zásadní byla stabilizace jejich cash flow a zajištění piva ve stoprocentní kvalitě, ať už pro prodej přes okénko nebo pro nynější znovuotevření,“ vysvětluje Radek Fidra. Pivovary Staropramen pomáhaly svým zákazníkům s údržbou a sanitací výčepní technologie, zdarma vyměnily procházející pivo za nové a nabídly až 50% slevu na první objednávky. Další formou podpory bylo rovněž aktivní zapojení společnosti do iniciativy Zachraň hospodu, kterou zastřešoval Český svaz pivovarů a sladoven. „Pro mnohé zákazníky bylo těžké zorientovat se v záplavě pravidel, nařízení či podpůrných programů. O tom, co se jich týká, jak využít státní podporu, jaká jsou pravidla pro omezený provoz jejich podniků či jak si nastavit procesy v době útlumu provozovny, aby předešli zbytečným ztrátám, jsme je informovali v pravidelném newsletteru,“ vyjmenovává stěžejní aktivity Fidra a dodává, že jej potěšilo množství pozitivních zákaznických ohlasů. Pomoc pivovaru kromě dalších kvituje také Luděk Hanzlík, provozovatel pěti pražských restaurací: „Staropramen pro mě v těchto nelehkých chvílích udělal obrovský kus práce. Využil jsem možnosti výměny sudového piva s končící trvanlivostí za čerstvé a hodně mi pomohla také náhrada za vylité tankové pivo.“

Nová výzva – vrátit Čechy do bezpečných hospod
Prodej čepovaného piva v posledních letech pozvolna klesal a pandemie COVID-19 je pro celé odvětví další těžká rána. Před provozovateli hospod a restaurací tak stojí další nesnadný úkol – přilákat konzumenty zpátky do svých podniků, a to i za ztížených podmínek a s nejasným výhledem epidemiologické situace v příštích měsících. „Provozovatelé dělají vše pro to, aby pondělní otevření proběhlo bez větších problémů. Řadě podniků se bohužel nepodařilo udržet si všechny své zaměstnance, nyní jim proto poskytujeme podporu při školení nového personálu. Připravili jsme také instruktážní videa ke správné sanitaci výčepních zařízení, webináře o hygieně gastro provozoven a pomáháme zajistit hygienické pomůcky a dezinfekci,“ uzavírá Radek Fidra s tím, že nejbližší týdny ukážou, v jaké míře se lidé do hospod a restaurací vrátí.

Příklady instruktážních videí jsou ke zhlédnutí zde a také zde.

Pro více informací kontaktujte
Denisa Mylbachrová | Manažerka komunikace a tisková mluvčí | Pivovary Staropramen s.r.o., Nádražní 84, 150 00 Praha 5 | M 606 084 692 | denisa.mylbachrova@molsoncoors.com
Radim Darebník│ Junior Account Manager │Dark Side│ M 723 768 846│radim.darebnik@dark-side.cz

BYLO TI UŽ 18?

Pro vstup na stránky Vám musí být alespoň 18 let.