V Praze dne 01. 07. 2020
Praha, 1. července 2020
Pivovary Staropramen vykázaly v roce 2019 celkové prodeje ve výši 3,2 milionů hektolitrů , meziroční růst tak činil 3,4 %. Společnost tím obhájila pozici druhého největšího výrobce a prodejce piva v ČR, stejně jako významného českého exportéra. Prodeje značky Staropramen v zahraničí pak poprvé pokořily hranici 2 mil hl.
Ve srovnání s rokem 2018 prodaly Pivovary Staropramen v Česku a na exportních trzích o 106 tisíc hektolitrů více. „V Čechách byly tahounem především hlavní pivní značky Staropramen a Ostravar s téměř 4% růstem prodejů. Dařilo se také pivním mixům, jejichž prodeje se zvýšily zhruba o 20 %. Z hlediska balení výrazně rostl odbyt piva v plechovkách (10,3 %) a tancích (9,8 %),“ komentuje výsledky Zdenek Havlena, ředitel společnosti Pivovary Staropramen pro Česko a Slovensko, a dodává: „Tržby společnosti Pivovary Staropramen v Česku meziročně vzrostly o 3,2 %. Velmi nás těší, že nárůst se týkal obou prodejních kanálů – on-trade i off-trade.“
Úspěch v zahraničí
Pivo Staropramen si upevnilo pozici druhé nejprodávanější české pivní značky v zahraniční. Celkově ho mohli loni ochutnat konzumenti ve 35 zemích světa. „Díky exportu a licenční výrobě se v loňském roce za hranicemi prodalo rekordních 2,12 milionů hektolitrů piva značky Staropramen. Ten je na řadě evropských trhů českou pivní jedničkou,“ upřesňuje Zdenek Havlena. Největším exportním trhem společnosti zůstává Slovensko, kde prodeje meziročně vzrostly o 9,4 % a tržby dokonce o 14,1 %. Meziroční nárůst zaznamenala i licenční výroba a to o 19 %. Největším licenčním trhem je Ukrajina, kde při srovnání s rokem 2018 společnost zaznamenala růst prodejů o 9 %, významný podíl si drží i Rusko.
Svou pozici značka Staropramen dále posílila i ve Velké Británii, Švédsku, Německu, Maďarsku, Polsku, Chorvatsku, Rumunsku, Bulharsku a Srbsku.
Pokles kvůli koronaviru
Letošní rok je zásadně ovlivněn celosvětovou pandemií covid-19, která výrazně zasáhla ekonomiku nejen v České republice, ale také na zahraničních trzích. „Ve většině zemí patří pohostinství mezi nejpostiženější odvětví, podobných výsledků jako v loňském roce tedy s nejvyšší pravděpodobností nedosáhneme,“ předpokládá Havlena.
Pivovary Staropramen podporují zákazníky v oblasti on-trade od samého začátku koronavirové krize, do obnovy trhu investovaly téměř dvě desítky milionů korun. Dle možností epidemiologické situace se společnost pomalu vrací k běžnému fungování, které se týká také pořádání a podpory akcí, ať už jde o komorní verzi populárního festivalu Rock for People, vystoupení kapely Kryštof v pivovaru Ostravar či partnerství s festivalem Letní Letná.
Pro více informací kontaktujte
Denisa Mylbachrová | Manažerka komunikace a tisková mluvčí | Pivovary Staropramen s.r.o., Nádražní 84, 150 00 Praha 5 | M 606 084 692 | denisa.mylbachrova@molsoncoors.com
Radim Darebník│ Junior Account Manager │Dark Side│ M 723 768 846│radim.darebnik@dark-side.cz