Smíchovský výběr dokládá, že originální receptury nejsou jen trendem poslední doby

V Praze dne 20. 03. 2018

PRAHA, 17. ledna 2018
Jsou pivní speciály fenoménem dnešní doby? Nebo si je Češi oblíbili už dříve? Druhé tvrzení je správné. A když říkáme dříve, myslíme tím opravdu dávno. Vždyť třeba legendární polotmavý ležák Granát spatřil světlo světa už v roce 1884 a oblibu si získal jak za první republiky, tak znovu v jedenadvacátém století. Pivovar Staropramen nyní - v době rostoucí spotřeby speciálů - přichází se sadou toho nejlepšího, co vzešlo z umu jeho sládků. Pod označením Smíchovský výběr se představí piva Granát 13, pšeničný Nefiltr, Velvet a Extra chmelená 12. Některé z piv Smíchovského výběru naleznou návštěvníci celkem v 700 restauracích a hospodách včetně sítě Potrefená husa a Naše hospoda. Kompletní výběr nabídne například Potrefená Husa Na Verandách.

Pryč jsou doby, kdy český pivař vyhledával pouze ležáky nebo výčepní piva. Jejich konzumace v našich zeměpisných šířkách sice stále dominuje, zákazníci restaurací a hospod jsou dnes ale daleko otevřenější i k pivním speciálům. A právě pro ně je tu Smíchovský výběr, který se skládá z čtveřice originálních pivních speciálů, z nichž každé prezentuje to nejlepší z umění současných i minulých sládků pivovaru Staropramen.

„Speciály Smíchovského výběru budou dostupné celoročně ve vybraných restauracích a hospodách, takže jejich návštěvníci už nebudou muset čekat například na Dny českého piva, ale budou si moci oblíbenou Extra chmelenou 12 nebo třeba Granát 13 vychutnat v průběhu celého roku,” vysvětluje brand manažerka značky Staropramen Petra Chovancová.

Smíchovský výběr se spojí s Grand Restaurant Festivalem Pavla Maurera

Jedinečná možnost ochutnat perly Smíchovského výběru spolu s exkluzivním jídlem se zájemcům naskytne už od 15. ledna do 28. února 2018. A to díky Grand Restaurant Festivalu, za kterým stojí známý propagátor kvalitního jídla a vydavatel jediného nezávislého průvodce po českých restauracích Pavel Maurer. Piva Smíchovského výběru se budou podávat ve vybraných restauracích po celém Česku.

„Piva ze Smíchovského výběru jsou v rámci Grand Restaurant Festivalu pečlivě spárována s menu jednotlivých restaurací tak, aby se co nejlépe hodila k vybraným jídlům a umocnila gastronomický zážitek návštěvníků festivalu,“ říká organizátor festivalu Pavel Maurer.

Spotřeba pivních speciálů roste

Spotřeba pivních speciálů v oblasti gastronomie (hospodách a restauracích) se podle dat společnosti Data Servis – informace s.r.o. od roku 2015 zvyšuje. V roce 2016 to bylo meziročně o 5,5 %, v prvních devíti měsících roku 2017 ve srovnání se stejným obdobím roku 2016 dokonce o 10,9 %.

„I přesto, že speciály tvoří jen několik procent celkové spotřeby piva, se jich v Česku za rok 2016 vypilo více než 24 milionů půllitrů. To bylo o 1,2 milionu více než v roce 2015. Když se podíváme na první tři čtvrtletí roku 2017, během devíti měsíců se vypilo skoro o dva miliony půllitrů více než za stejné období předcházejícího roku, a tak speciály nevyhnutelně doplňují stálice v podobě ležáků a desítek,” dodává Petra Chovancová.

Pivní speciály se silným příběhem

Každé z piv Smíchovského výběru se může pochlubit nejen exkluzivní chutí a vlastním charakterem, ale také jedinečným příběhem, který stál u jeho zrodu nebo u uchování receptury.

Vybroušenou plnou chuť Granátu znají milovníci piva už od roku 1884, kdy jej poprvé uvařil tehdejší sládek Smíchovského pivovaru Michael Trnka. Přes padesát let – od druhé světové války až do přelomu milénia – se receptura skvostu, jemuž použití tří druhů sladů dodává jedinečnou barvu, uchovávala tajně ve zdech Smíchovského pivovaru. Návštěvníci hospod a restaurací jej mohli opět ochutnat až po roce 2000. foto_1.jpg

To dějiny Extra chmelené dvanáctky začaly výrazně později, přesto si tento speciál s výraznou hořkostí, jehož pětinásobné chmelení korunuje žatecký poloraný červeňák, získal mezi pivaři velkou oblibu. A to i přesto, že byl dosud k dostání pouze několik týdnů v roce během festivalu Dny českého piva. Až letošní Vánoce byly v podání Staropramenu extra chmelené, oblíbený speciál se dostal i na pulty obchodů a díky pozitivnímu ohlasu se nově objeví i na čepu.

Netradiční pivní chutí se může pochlubit další ze členů Smíchovského výběru – Staropramen pšeničný Nefiltr. Jde o ležák s charakteristickou barvou a chutí, který v sobě spojuje českou tradici českého ležáku, s německými a belgickými vlivy v podobě pšeničného sladu, koriandru a ovocných tónů.

foto_2.jpgVýběr pak doplňuje Velvet, pivo se sametovou chutí, hustou krémovou pěnou a jemně nahořklými tóny následovanými karamelovým dozníváním. Jeho typický lavinový efekt poznali pivaři již před dvaceti lety. Inspiraci pro jeho recepturu hledal sládek Robert Kužela na Britských ostrovech.

 

Pro více informací kontaktujte
Denisa Mylbachrová| PR manažerka značek| Pivovary Staropramen s.r.o., Nádražní 84, 150 00 Praha 5 M 606 084 692 | denisa.mylbachrova@molsoncoors.com
Miroslav Toman│ PR konzultant │Dark Side│ M 603 489 902│miroslav.toman@dark-side.cz

 

Vložte Váš rok narození.

Pro vstup na stránky Vám musí být alespoň 18 let.