V Praze dne 26. 03. 2019
Praha, 26. března 2019
Staropramen v letošním roce slaví 150 let své existence. Kromě samotných oslav myslí i na budoucnost a investuje stovky milionů korun do kvality svého piva a udržitelnosti výroby s důrazem na ekologii. Významné investice v celkové výši 250 milionů korun se promítnou do výrobních a výčepních technologií i nových obalů.
Staropramen si v letošním roce připomíná 150 let své existence. To je důvod nejen k oslavě a ohlédnutí za významnými milníky v historii pivovaru, ale i k zamyšlení nad jeho dalším směřováním. „Pivovar byl založen v roce 1869 a během své existence se stal jedním z největších pivovarů v Čechách i významným exportérem. Těší mě, že mohu jako sládek působit v historických prostorách smíchovského pivovaru, kde vařili pivo mí předchůdci jako pan Trnka či Paspa. Zároveň je to pro mě a mé kolegy velká výzva, protože v nich musíme být schopni uvařit daleko větší množství piva ve výborné kvalitě a způsobem, který nebude mít negativní vliv na životní prostředí a okolí našeho pivovaru,“ říká vrchní sládek Zdeněk Lux.
Kvalita piva na prvním místě
Známé české přísloví říká, že sládek pivo vaří a hospodský ho dělá. Touto logikou se také řídily letošní investice pivovaru zaměřené na kvalitu čepovaného piva. Pivovar investoval přes 15 milionů korun do mikrofiltrace, která umožňuje, aby piva Staropramen putovala do restaurací a hospod v nepasterované podobě. Bez kvalitních sudů, výčepních technologií a péče přímo v restauraci nebo hospodě by však tato investice byla zbytečná. Proto bude pivovar do této oblasti každoročně investovat desítky milionů korun. Letos to bude částka přesahující 80 milionů korun. „Kromě každoročních investic do tankových a výčepních technologií jsme se rozhodli v letošním roce investovat přes 40 milionů korun také do KEG sudů. Naše sudy denně putují nejen po celém Česku, ale prakticky do celého světa, proto je důležité, aby byly v co nejlepší kondici,“ konstatuje Zdeněk Lux.
Investice do systému vratných obalů
Kvalitu i ekologický rozměr pak v sobě spojuje investice do nových přepravek na vratné lahve. „I přes rostoucí oblibu jednocestných obalů zůstává vratná lahev nejoblíbenějším obalem v maloobchodu nejen v Čechách, ale i na řadě zahraničních trhů. My tento trend jednoznačně podporujeme, a proto jsme se rozhodli investovat do nových přepravek. S jejich obměnou jsme započali v loňském roce, letos jí máme v plánu dokončit. Celkově jsme vyměnili 950 tisíc kusů a investovali 100 milionů korun,“ vysvětluje Zdeněk Lux.
Nové pivovarské technologie s ohledem na ekologii a okolí
Pivovar původně vzniknul na periferii. Jak se Praha rozšiřovala, stal se její nedílnou součástí. Jako zodpovědný výrobce a soused pravidelně investuje do nových technologií, které jsou ekologické a ohleduplné k okolí pivovaru. Při nákupu nových technologií tak pivovarníci vždy zohledňují i parametry jakými jsou hlučnost, prašnost, apod. Tyto parametry byly zohledněny i při výběru nové myčky lahví a kotle na výrobu páry. Pivovar do nich letos investuje přes 57 milionů korun.
O Staropramenu
Staropramen je druhý největší český pivovar, který v letošním roce slaví 150 let od založení na Smíchově. Je také druhou nejprodávanější českou značkou piva v zahraničí. Ochutnat je j mohou spotřebitelé ve více než 30 zemích světa. Celkově se ho v zahraničí loni prodalo přes 1,99 milionu hektolitrů, což je přes 390 milionů půllitrů. Toto číslo zahrnuje jak export, tak licenční výrobu v zahraničí. Největšími trhy jsou Slovensko, Německo, Švédsko, Velká Británie, Chorvatsko, Ukrajina či Rusko.
Pro více informací kontaktujte
Denisa Mylbachrová| PR manažerka značek| Pivovary Staropramen s.r.o., Nádražní 84, 150 00 Praha 5
M 606 084 692 | [javascript protected email]
Miroslav Toman│ PR konzultant │Dark Side│ M 603 489 902│miroslav.toman@dark-side.cz