V Praze dne 06. 02. 2019
Praha, 6. února 2019
Čeští konzumenti kladou stále větší důraz na kvalitu čepovaného piva. Kromě desítek milionů, které v posledních letech pivovar Staropramen vložil do technologií spojených s dokonalou péčí o čepované pivo, investoval také přes 15 milionů korun do nového mikrofiltračního zařízení. To umožňuje do hospod a restaurací distribuovat značky Smíchov, Jedenáctku a Ležák pouze jako nepasterizované. Staropramen tak touto novinkou započal rok 2019 jako rok oslav, neboť v září oslaví 150. výročí od založení pivovaru.
Letošní rok se ve Staropramenu ponese ve znamení oslav 150. výročí od založení pivovaru. První dárek si pivovar pro své příznivce připravil hned zkraje roku. Trojice piv – Smíchov, Jedenáctka a Ležák – je nyní k dostání v hospodách a restauracích pouze v nepasterizované podobě. „Čeští konzumenti piva kladou v posledních letech mnohem větší důraz na jeho kvalitu a způsob, jakým je ošetřeno a podáváno. Nepasterizované pivo chutná stejně dobře na čepu jako přímo u zdroje na dvoře pivovaru. Věříme, že tato zpráva potěší nejen naše příznivce, ale přiláká i nové konzumenty, kteří přijdou Nepaster ochutnat do naší hospody,“ vysvětluje Petra Chovancová, manažerka značky Staropramen.
Technologie mikrofiltrace
Pro výrobu nepasterizovaného piva je pivovar nově vybaven mikrofiltrační technologií, do které investoval přes 15 milionů korun. Pivo před stáčením do sudů neprochází pasterizací – tepelnou úpravou – nýbrž speciální mikrofiltrací. Nově využívaná technologie odstraňuje i mikroorganismy rezistentní vůči teplu při pasterizaci. „Díky odfiltrování všech mikroorganismů dosahujeme stejné trvanlivosti jako u piva pasterizovaného. Protože však pivo neprošlo tepelnou zátěží, je méně náchylné k oxidaci. Po celou dobu trvanlivosti jsou pak zachovány jedinečné senzorické vlastnosti a celková chuťová stabilita našeho piva,“ popisuje vrchní sládek Zdeněk Lux benefity nového zařízení.
Nepaster nově pouze v restauracích a hospodách
Nové nepasterizované pivo je určeno výhradně pro hospody a restaurace, ve smíchovském pivovaru jej proto stáčí pouze do sudů. Novinku si pochvalují také výčepní, kteří na smíchovské pivo nedají dopustit. „Díky Nepasteru si mohou naši štamgasti vychutnat tak čerstvé pivo, jako by ho pili přímo na dvoře pivovaru. Při dodržení všech zásad správně ošetřeného piva, na kterých si zakládám, mám jistotu, že dodám svým zákazníkům pivo v té nejlepší formě,“ popisuje své dosavadní zkušenosti Thomas Berauer, výčepní hospody V Koutku.
Pro více informací kontaktujte
Denisa Mylbachrová| PR manažerka značek| Pivovary Staropramen s.r.o., Nádražní 84, 150 00 Praha 5
M 606 084 692 | [javascript protected email]
Miroslav Toman│ PR konzultant │Dark Side│ M 603 489 902│miroslav.toman@dark-side.cz